21 / 251121

Salamurhaajaharjoittelija vauhdissa - Jarrulevyjen rasvaaja.

No nyt on tämäkin kanteluprosessi on suomen viranomaisisissa käyty läpi koko organisaation tasolla. Pohjalta aina huipulle asti.

Lue se tästä:

http://www.koskenmaki.net/kantelu/Kanteluprosessi_jarrujen_rasvaus_2021.pdf


Kuva 1. Jarrulevyissä öljyä.

Alla vielä kertaus prosessista.

1) Joku on rasvaillut moottoripyöräni jarrulevyjä toistuvasti. Ilmoittelin asiasta poliisille asian selvittämisen toivossa. Kyseessähän on kuitenkin jo ihan salamurhaajaharjoittelija. Rikos sarja on alkanut peilien potkimisella ja naarmuttamisella ja nyt ollaan jo salamurhayrityksissä kymmenien ja kymmenien vahingontekojen jälkeen.

2) Tein rikosilmoituksen 5530/R/13297/21 8.6.2021 (106) 81-BEA jarrujen rasvaus / murhayritys

3) Poliisi käsitteli asiaa vahingontekona ja lähetti tutkinnan päätöksen 6.7.2021.

Poliisi oli kirjoittanut tutkinnan päätökseen mm. näin.

”Poliisille ilmoitetun asian esitutkinta keskeytetään tutkinnanjohtajan päätöksellä. Rikoksesta ei epäillä ketään, eikä asiaan vaikuttavaa selvitystä ole saatavissa.”

4) Ihmettelin poliisin tutkinnan päättämistä näin vakavassa rikoksessa. Elokuussa 2021 siirsin asian tarkistusta varten eduskunnan oikeusasiamiehelle. Hän vastasi mm. näin:

"Asianne esiteltiin oikeusasiamies Petri Jääskeläiselle, hän katsoi, että kantelunne perusteella, ei ole aihetta epäillä lainvastaista menettelyä tai velvollisuuden laiminlyöntiä. Siitä syystä asiaanne ei ryhdytä tutkimaan enempää. Tänne toimittamanne aineiston perusteella, ei ole aihetta epäillä tutkinnanjohtajan ylittäneen harkintavaltaansa päättäessään tutkinnan keskeyttämisestä".

Hämmennyin ja petyin saamastani vastauksesta. Mielestäni poliisi ja eduskunnan oikeusasiamiehen välittämä viesti oli, että jarrulevyjen rasvaaminen ja tätä kautta murhayritys ei ole rikos.

5) Oikeusasiamiehen vastauksesta hämmentyneenä päätin siirtää asian oikeuskanslerille elokuussa 2021. Hän vastasi mm. näin:

"Kantelustanne ilmenee, että siinä arvostelemanne poliisin menettely on jo ollut eduskunnan oikeusasiamiehen arvioitavana. Valtioneuvoston oikeuskanslerin ja eduskunnan oikeusasiamiehen rinnakkaisuuden vuoksi oikeuskansleri ei ryhdy uudelleen tutkimaan sellaista asiaa, jonka oikeusasiamies on jo tutkinut"

Jaahas hämmennyin taas. Mielestäni oikeuskansleri siis kertoi rivien välistä, että heillä on hallinnossa päällekkäisiä byrokraattisia organisaatiorakenteita, eikä kumpikaan näistä päällekkäisistä byrokraattisista organisaatiorakenteista tutki poliisin tutkimatta jättämien rikoksien tutkintaprosessia.

Mielestäni poliisi, eduskunnan oikeusasiamies ja oikeuskansleri siis välittivät viestin, jonka sisältö oli, että jarrulevyjen rasvaaminen ja tätä kautta murhayritys ei ole rikos, eikä sitä siten tarvitse tutkia.

Hämmennyin taas ja aloin pohtimaan onko Suomi oikeusvaltio.

6) Päätin tarkistuttaa asiaa viemällä asian oikeusministerille syyskuussa 2021. Tein kantelun tutkinnasta oikeusministerille. Sainkin oikeusministeriöstä vastauksen, jossa todetaan mm. näin:

"Oikeusministeriö toteaa, että oikeusministerillä tai oikeusministeriöllä ei ole toimivaltaa arvioida ylimpien laillisuusvalvojien tekemien ratkaisujen lainmukaisuutta".

Poliisi, eduskunnan oikeusasiamies, oikeuskansleri ja oikeusministeriö mielestäni välittivät viestin, että jarrulevyjen rasvaaminen ja tätä kautta murhayritys ei ole rikos, eikä sitä siten tarvitse tutkia.

En tiedä mitä ajatella. Olen todella hämmentynyt. Ja pettynyt.

7) Edellisestä hämmentyneenä siirsin asian sisäministerille lokakuussa 2021, koska oikeusministeriön kirjeessä viitattiin sisäministeriin asiassa. Sisäministeri ei asiaan kuitenkaan vastannut.

Mielestäni poliisi, eduskunnan oikeusasiamies, oikeuskansleri ja oikeusministeriö välittivät viestin, että jarrulevyjen rasvaaminen ja tätä kautta murhayritys ei ole rikos, eikä sitä siten tarvitse tutkia. Sisäministeri ei edes vastaa kanteluuni.

Paljon he puhuvat eduskunnassa perustuslaista ja sitä varten on oikein oma valiokuntakin. Käytännön tasolla se ei kuitenkaan kansalaiselle näy, sillä näköjään edes sisäministerin ei tarvitse noudattaa edes perustuslakia.

”Perustuslain 21 §:ssä turvattuun hyvään hallintoon kuuluu muun muuassa oikeus saada ilman aiheetonta viivytystä vastaus viranomaisille lähetettyihin asiallisiin kirjeisiin, tiedusteluihin ja pyyntöihin, joihin kirjoittaja selvästi odottaa vastausta. ”

8 ) Päätin siirtää asian lokakuussa 2021 Pääministerille, joka ei kuitenkaan vastannut kanteluuni. Perustuslain 21§ kohta kansalaisen oikeudesta saada vastaus, ei näköjään koske sisäministeriä ja pääministeriä.

9) Koska olin päättänyt viedä prosessin loppuun ja katsoa miten se menee, niin päätin siirtää asian presidentille. Hänen neuvonantajansa vastasi sähköpostiini näin:

"Olettekin ollut jo yhteydessä asiassa toimivaltaisiin tahoihin. Valitettavasti tasavallan presidentti ei voi enemmälti auttaa teitä, sillä hän ei voi puuttua viranomaisten toimintaan."

Näin meni tämä kanteluprosessi.

Vein kanteluprosessin kokeellisesti presidentille asti. Paljon paperia, lukuisia tahoja, isoja virkoja, ei mitään tuloksia. Sen sijaan sain lukuisia vastauksia, että korkeammat viranomaiset eivät voi valvoa alempia viranomaisia. Edes presidentti ei voi valvoa omaa hallintoaan.

Hämmennyin kun kuulin, että edes presidentti ei voi valvoa ja ojentaa oman hallintonsa toimintaa. Kun presidentin virka on näemmä täysin hampaaton ja muodollinen byrokraatin virka, tarvitaanko sitä lainkaan? Aika kallis byrokraattinen instituutio pidettäväksi turhan takia ja turhan kallis maskotti kansalle. Pääministeri voisi hoitaa muodollisen ylipäällikkyyden rauhan aikana ja tarpeen tullen siirtää sen osaavalle, kokeneelle ja oikealle ammattisotilaalle. Aivan kuten ennenkin on toimittu tosipaikan tullen.

Prosessin loppputuloksena voin yhteenvetää, että paljon on eri portaita hallinnon organisaatiossa, osin jopa päällekkäisiä, mutta kantelusta ei ole käytännön tasolla mitään hyötyä. Itse kanneltavaa asiaa ei kukaan arvioi missään vaiheessa uudestaan, vaan prosessi toimii pelkästään byrokratian ehdoilla, ja byrokraatin näkökulmasta. Asiaa tarkastellaan puhtaan hallinnollisesti ja byrokraattisesti. Nyt olen yrittänyt kantelumenettelyä niin monta kertaa ja niin moneen paikkaan, että olen 100% varma, että Suomessa kanteluprosessit ovat vain kantelijan väsyttämiseksi luotuja prosesseja. Niillä ei asioita pysty korjaamaan vaan ne ovat täyttä ajanhukkaa. Usko isänmaan oikeudenmukaisuuteen, oikeusvaltioon ja virkamiehiin on mennyttä. Vanha sanonta tuli taas todistettua paikkansapitäväksi. ”Ei korppi korpin silmää noki”. Sokerina pohjalla, nyt saan pelätä virkamiehen ja poliisin kostoa. No, jos mä ennen kasikymppisiä kuolen niin tiedätte ainakin syyn.

Puheet Suomalaisesta tasa-arvoisesta oikeusvaltiosta ovat pelkkää korupuhetta ja suoraan sanottuna kuvottavat minua valheellisuudellaan. Todellisuudessa Suomi on feministinen sosiaalidiktatuuri ja poliisivaltio jossa virkamiehet ja hallinto tappavat kansalaisia Zerzetsungin avulla aivan kuten ison liiton aikaan.


Kommentit 1. 8.12.2023

Huomasin, että sivujen yläpäässä oleva kanteluprosessi linkki, josta saa ladattua koko kanteluprosessia kuvaavan pdf dokumentin, ei toimi. Asiaa tutkittuani, totesin ja havaitsin, että koko kansio, jossa dokumentti sijaitsee, on hävinnyt ja hävitetty palvelimelta.

Palautin sen ja dokumentin lataaminen toimii taas.