48 / 190922

Mitä tänään mietin?

Asiakaspalvelupuheluhinnat

Tapiolan Lämpö johtaa tällä hetkellä epävirallista kisaa "Röyhkeimmät asiakaspalvelupuhelulaskuttajat". Kisassa mitataan röyhkeimpia laskutuksia siitä, mitä veloitetaan, kun ihmiset yrittävät selvittää asioitaan. Parhaimmassa tapauksessa he joutuvat soittamaan vieläpä sen takia, että palveluntarjoaja laiminlyö töidensä suorittamisen.

Jos soitan Tapiolan Lämpöön kännykästäni, ja tiedustelen, miksi huolto ei ole hoitanut töitään ja korjannut taloyhtiön pesukonetta viikkoon, joka on taas rikki, joudun maksamaan siitä 8,35 snt puhelu + 18,05 snt per minuutti. Sikamaista ryöstöä mielestäni.


Kuva 1. Asiakaspalvelupuheluhinnat Tapiolan Lämmössä. 



Mielestäni on väärin laskuttaa asiakkaita siitä, että he yrittävät puhelimitse selvittää miksi heidän palveluntarjoajansa ei ole tehnyt töitänsä ja hoitanut asioita kuntoon. Siitä pitää vielä erikseen maksaa! Nämä hinnat ovat kovassa nousussa ja vain taivas on rajana. Epäreilua sanon minä ja ihmettelen miksi kuluttajaviraston kovapalkkaiset byrokraatit eivät ole tehneet asialle mitään.

Tämä on ihan tyypillinen suuntaus. Yhä useampi liiketoiminta perustuu suoranaiseen asiakkaiden kusettamiseen, kuten tämäkin. Joudun maksamaan siitä lisää, että selvitän, miksi huoltoyhtiö ei saa töitänsä tehtyä ja pesukonetta korjatuksi.

Kuluttaja-asiamies ja Kuluttaja ja kilpailuvirasto!

Koittakaas nyt nostaa perseitänne kahvihuoneen penkistä ja tehkää jotain asialle. Köyhät eivät enää kohta pysty hoitamaan omia asioitaan puhelimitse. Vai onko se teidän tarkoituskin?